October 25, 2011

Otaku

adakah anda otaku?

bukan otak-otak Muar mari, bodoh!


おたく or オタク. it is a Japanese term used to refer to people with obsessive interests, bal bla bla.


mostly otaku dikaitkan dengan... err... in what position am i to write about this?


ok la.. yang aku tau, kalau anime otaku ni dorang suka kumpul figurine, pegi cosplay, kumpul segala-gala yang berkaitan dengan anime yang dorang minat


aku tade la tahap nak kumpul2 barang pejadah ni sume. aku suka tengok anime je.


among them are:


One Piece (ワンピース)

Detective Conan (名探偵コナン)

Hell Girl (地獄少女)

Ouran High School Host Club (桜蘭高校ホスト部)

Digimon (デジモン)

Honey & Clover (ハチミツとクローバー)

Bleach (ブリーチ)

Cardcaptor Sakura (カードキャプターさくら)

Samurai X (るろうに剣心 - 明治剣客浪漫譚)

ramai antara kawan-kawan aku adalah otaku peminat anime. ada jugak yang betul-betul otaku. namun berkawan dengan mereka tidak menjadikan aku otaku occay~

aku hanya minat untuk belajar bahasa Jepun & minat tengok anime.

selain tu aku juga minat Japanese songs, Japan's variety show, Japanese drama/tv series/movies, aku ada kumpul these songs, variety show, drama & movies dalam hard gay disk aku...

aku juga sangat suka tengok Japanese education system, Japan's local history, Japan's martial art...

...

...

...

(=.="')

"it is a Japanese term to refer to people with obsessive interests"

No comments:

Post a Comment