November 14, 2011

Dreams and Goals and What is Next?


you ever had a dream?

cilake korang nih. bukan mimpi akibat tido tak basuh kaki, bodoh!

........................

korang ada impian? - quoted from filem Cuci.

pic from here

time korang kecik-kecik dulu korang ada impian?

da besau ni still ada impian yang korang nak capai?

aku? 

aku tade. serious. mostly sepanjang aku hidup, i would just live my life the fullest for the particular day. ya. aku tade impian. 

tapi aku ada goal.

time aku kecik-kecik dulu pun... okay fine, cita-cita aku nak jadi doktor. tapi cita-cita tu impian ke... goal ke?

the difference between a dream and a goal? in my opinion (cam karangan English time skolah), impian tu sekadar ko bermimpi je la. it is like... ya you can keep on berangan, tapi nak jadi kenyataan atau tak, susah nak cakap. kalau jadi kenyataan pun mungkin sekejap je. what is next pun tak tau nak cakap apa.

macam cerita Puteri Impian. seorang pompuan nak jadi puteri, then ada orang offer to make her dream come true for a week. aku ada terpikir. habis seminggu, what is next kalau dia tak dilamar by some unknown prince? back to her lame old life?

and part yang paling tak best about this impian thingy is "ada orang offer to make your dreams come true"

WTF? macam mat jenin. bermimpi tak sudah. usaha ke mana pun tak tau. 

talking about goal... aku rasa it is a much stronger word to represent what you want to have. kalau pompuan tu goal nye nak jadi princess, korang boleh bayangkan tak apa yang aku bayangkan?

of course tabole. korang bukan aku; dan aku percaya korang tak ada kuasa psikik untuk menembusi pemikiran yang berada dalam kepala hotak aku.

sambung citer. kalau pompuan tu goal nye nak jadi princess, musti la dia akan belajar bersungguh-sungguh macam Bella yang sejak dari kecik goal nye nak kawin dengan orang kaya. 

pic from here

so... goal aku:

jadi *beep*
beli rumah 
beli kereta chantek
lagi... ape eh?
tu je kot.

tch. tak interesting langsung goal aku rupenye. tapi at least bila aku da beli rumah, even rumah flat sekalipun, the next thing is musti la aku da ada tempat berlindung. 

or aku sewa kan rumah tu. or buat investment. et cetera.

if i just dream to live in a luxurious mansion, and some people come to make my dream come true - that i can live in Obama's house for a week. when the dreamilicious week is over, what is next?

....................

purpose aku tulis entry ni? heheh~ berkaitan dengan hari esok.

tapi lepas esok berlalu, what is next? 

submit create another stupid dream?

hah! mengantuk liao! jom tido sambil buat muka excited nak tengok siapa yang bakal di-fulfil-kan dream nye pada esok hari. ayuh~

and see you there, suckers dreamers!

No comments:

Post a Comment