December 01, 2011

CPR ~ Part 5 Kalau Kena Saman Cane ~

Q: kalau compress kuat dan pantas tak patah ke sternum mangsa ni. kalau patah sternum dia dan dia saman saya cane?

A: jangan risau. masa korang buat CPR, mangsa confirm tak sedar. kalau dia tetiba sedar pun dia takkan terus bangun dan berterima kaseh kepada korang atau bangun dan terus cakap "i will call my lawyer becos you broke my sternum. i sue you gotdemit!" 

so kalau dia tak sedar musti la dia tak tau sape yang meng-CPR-kan dia. kalau dia tak tau sape yang meng-CPR-kan dia, sape dia nak saman? muahahhahah!

....................

lepas aku cincai explain pasal persoalan di atas kat entry ni, timbul pulak persoalan seperti berikut:

Q: kalau waris mangsa ada time saya buat CPR kat mangsa tu, then waris mangsa gtau mangsa bahawa saya yang meng-CPR-kan mangsa dan telah menyebabkan sternum mangsa cedera cane? cane? cane? saya da la miskin. gun yang ajar saya buat CPR. pegi saman gun. 

A: cilake kau. kau patut tau bahawa aku lagi miskin dari kau. once again, jangan risau. korang akan selamat selagi korang tak gunakan kaki untuk chest compression atau gunakan pam beskal untuk menggantikan comolot. 



it simply means that kalau korang buat CPR tu dengan cara yang betul, mangsa tabole saman korang. especially kalau korang betul-betul a certified first aider dan korang ada first aider card yang valid. aku tatau cane nak explain. tapi jangan la risau sangat. sepak karang! 

No comments:

Post a Comment