December 30, 2011

Mana Ada Hantu!!?? Cerciter 1


warning ya. entry ini ada sedikit issue agama/kepercayaan. 


korang sume tak bodoh dan boleh pikir seniri kan kalau pasal bende-bende ni?


.....................

petang 28 Dec during water sports, aku bercerita-ceriti dengan Boss.

aku cakap kat dia pasal sebuah rumah yang curtain and railing curtain tu yang selalu jatuh walaupun da repair beberapa kali.

aritu repair.

semalam tade orang masuk rumah.

arini orang nak masuk rumah.

curtain jatuh.

repair the next day.

the next next day tade orang masuk.

the next next next day orang nak masuk.

curtain jatuh.

maka kami pun mula mengarut.

Boss: ada hantu la.


aku: hahaha~ maybe. last time the house is empty mah~ so hantu suka tinggal sana. when got people come bising-bising the hantu got angry and pull down the curtain la~


Boss: hahahaha~ then must call the (show action of a monk doing exorcism).


aku: hahahaha~

lepas water sports habis, SB datang. ada meeting dengan Boss.

tapi kebetulan hujan lebat so kami sume stuck kat sana.

aku tengah khusyuk SMS customer aku when suddenly SB panggil.

SB: gun! bla bla bla... (aku tak dengar dia cakap apa due to bunyi hujan so aku datang dekat dia)


aku: sorry?


SB: ada hantu ah? which unit?


aku: oh... hahaha... its unit## the curtain railing always fall one~ 


Boss: yalo... last time nobody stay there mah~ so when got people stay the hantu angry la...


SB: mana ada hantu!!?? siapa yang selalu repair curtain tu?


aku: their management lo...


SB: aiyo itu repair work tak bagus punya~ mana ada hantu~? you tanya Security#1 dia selalu tidur sini sorang, ada pernah nampak hantu ka? pegi tanya!


aku: S#1, pernah nampak? perempuan. rambut panjang. muka hodoh. baju putih. atas pokok. ada?


S#1: tade, tade.


SB: you see? mana ada hantu!!??


Boss: hantu tak ada. Tuhan ada.


SB: you tak payah takut hantu la. dengan Tuhan pun you tak payah takut la. you patut takut dengan manusia. eh, hujan berhenti sudah. ciao la.

.....................

hari ini memang tak sempat buat apa-apa.

meeting pagi kul 8am di bawah pondok yang in the future akan menjadi ticket counter, disinari cahaya matahari yang menyilaukan.

meeting habis about 11.30am. sebelum adjourn tadi...

SB: ey, gun. mana ada hantu. yesterday i go sleep that unit alone. tak ada apa punya. itu repair work yang tak bagus punya.

yah.

jangan biarkan hidup anda terus diselubungi misteri.



gambar aokigahara dengan doll island tade kaitan dengan entry ini. credit kepada kuasa veto internet.

kat aokigahara dengan doll island mesti banyak hantu kan?

cilake kenapa citer pasal hantu ni malam-malam buta ni...

No comments:

Post a Comment