December 24, 2011

Strong 2

aritu aku penah mention that i want to be strong.

semalam aku dan C#2 ada conduct water sports. aku spotter, dia rider. bawak rib90. gti? geh~ rib115 and rxt belum sihat dan belum boleh turun lake. aku da tabole amek gambar. sebab camera Boss da amek balik. tapi the day before yesterday D#1 da mintak camera from SB. SB plan nak bagi a good one. tapi giler la nak bawak camera bagak naik boat. kalau da dedua tangan aku pegang camera gabak tu...

eh...

bagak ke gabak?

whatever.

loading belum habis.

so kalau dedua tangan aku pegang camera, bila aku nak pegang any part of the boat or pwc untuk secure diri aku supaya aku tak jatuh?

dang.

this is totally lari dari topic. biasa nya aku naik rib aku tak pakai life jacket. i dont see the reason why kena pakai life jacket time naik rib melainkan untuk mensecure diri seniri. well duh~ life jacket is LIFE jacket if only it is worn because it can save you from drowning. tapi tak selesa. susah nak gerak sana sini dalam boat. kalau atas pwc pakai life jacket sebab...

APA NI???!!!

well the participants yesterday jatuh dari banana boat. i was trying to help them go up the banana once again but i was not wearing life jacket. and i betul-betul struggle untuk tarik dorang naik. then C#2 said "gun, naik boat. biar i tarik dorang."

so aku naik boat dan C#2 naik banana. every one of the participants, sekali tarik menggunakan sebelah tangan je da boleh naik.

aku?

heh.

bila kitorang balik to jetty,

"bang, you sangat kuat la bang. saya punya kawan badan besar pun abang sebelah tangan saja tarik wor~ bang buat macam ini bang.

ini

saya mau pegang. bang jangan takut bang saya bukan gay. saya mau pegang saja. *pegang pegang* wah~ bang! kuat la bang!"

(=.=)

everytime bawak rib untuk tow pun, either aku pegi dengan C#1 or C#2, jarang-jarang aku naik jetty untuk tarik tow rope sekarang. dorang cam volunteer seniri je naik dan tarik. adakah dalam fikiran dorang "sian budak ni tak kuat. biar aku la yang tarik."

....................................

"i tunggu wave then i position myself betul-betul then i laju-laju bawak. fuhhh~ syok ohhhhh~" kata C#2 time giliran dia bawak rxt kat langkawi. the wave by that time was max 2 meters.


yes i ride rxt all the way from Perlis to Awana and i am one of the riders who arrive there early because kitorang bawak laju-laju. but masa tu, wave is not that challenging. dan kalau ada wave yang datang, aku agak-agak tinggi dan kurang yakin dengan kekuatan aku, aku akan lepaskan throttle sebab aku tahu kekuatan aku untuk grip handle tak kuat. aku takut impact from the wave akan menyebabkan aku terlepas handle.

seriously aku jealous. i want that kind of strength too. 

*pic(s) and vid(s) credit to the power of internet

No comments:

Post a Comment