January 16, 2012

Mana Ada Hantu!!?? Cerciter 3

sometime between 1999 - 2003, Temerloh, Pahang.

masih di rumah sama.

mentioned in Cerciter 2.

tengah malam.

sume orang da tido.

aku lapar.

lapar.

siyes.

maka dari bedroom aku turun tingkat bawah menuju ke dapur.

aku buka fridge.

i saw a lot of food but there is nothing to eat.

aku tarik kerusi nak panjat almari stok makanan.

slow slow.

fast fast nanti terkeluar bunyi kerusi, mak dan pak terjaga.

aku naik kerusi, bukak pintu almari dan aku jumpa

ini


maka aku 

slurp! sllluuuurrrpppp!

BUUURRPPP!

ahhhh~

kenyang.

sudah tiba masa untuk basuh periuk. 

letak periuk dalam sink yang menghadap tingkap. 

slow.

slow.

suddenly.


pak?

apak kah tu?

apak kenapakah apak turun ke toilet tingkat bawah?

adakah apak dan amak sakit perut bersama-sama dan apak sebagai gentlemen mengalah supaya amak dapat berak di master bedroom toilet manakala apak turun berak di tingkat bawah?

apak? ... ... ...

lampu toilet tak on. and there was no sign of apak.

perasaan aku je ke?

.............................

well aku ended up tinggalkan periuk mangkuk sudu garfu yang aku guna buat slurp! slurp! dalam sink dan kena bebel sebelum aku pegi sekolah the next morning.

bodoh penakut giler aku.

*pic(s) and vid(s) credit to the power of the internet.

No comments:

Post a Comment