October 28, 2011

Caution! Warning! Danger!

niat baik aku nak menziarah. but now only i realize why the hell did my elder brother bencik nak mampos dengan 1 family ni.

1. Makcik

babi makcik ni... errr... dalam entry ini, Bebelan 3, Alkisah Makcik 4. dia da kurang la sikit showing off. but i would have not know any further, sebab kitorang singgah umah anak dia sekejap je.

but before this dia ada bertandang kat rumah kami di putrajaya. dia lihat rumah kami ada 4 kereta, hyundai tucson 2006, toyota corolla xl 1996, mitsubishi d-max & perodua viva.

dia kelihatan mempunyai satu aura babi jealous yang teramat lah obvious. (tabole kalah dowh. menantu dia kan doctor. doctor kan kaya. mesti la kena lagi banyak kete dari family kitorang).

pig pic from here

maka dia pun bertanya kepada mak aku "kete kancil siapa kat luar tu?"

viva, bodoh!

mak aku cakap "eh, mana ada kereta kancil kak."

dia "tu yang belakang trak tu."

trak. pfft.

mak aku "oh.. yang tu kereta gun."

dia "oh.. gun keje apa. bagus ya boleh beli kereta." <--- nak bandingkan aku dengan menantu dia la tu.

mak aku "keje biasa-biasa je kak."

2. The Daughter & The Husband

b@b1.. sumpah annoying. tak abes-abes bertanya. keje kat mane, bila nak kawen, da ada boyfriend ke belum..

OUH EM JIIIIII~ (OMG, fyi) kenapa lah aku bodoh sangat baru sekarang realize bahawa pasangan laki bini ni adalah sangat annoying? atau adakah disebabkan my elder brother tade bersama, maka mereka change the target to be me?

the hubby "sekarang gun da keje kan? keje katne?"

gun "puchong."

the hubby "keje apa?" <--- banyak tnya lak babi orang tua ni.

gun "wallpaper." <--- tipoo

the hubby "dulu amek course apa eh?"

gun "mechanical."

the hubby "seswai ke perempuan keje mechanical? tak seswai kan? dok dalam ofice je ke?"

gun "fakyu. i have been offshore (pelantar minyak petronas, fyi). & i know i am way tougher than your daughters &; your wife. oh yeah, dulu2 you beria boasting yang as a doctor, you will educate your children untuk jaga makan, so that mereka takkan jadi gemok cam Tuan Muda kan? but now you see? see? see? walaoeh, anak kau memang sumpah gemok cam babi giler!" <--- cakap dalam hati je la. kat luar senyum manja.
pic from here

the daughter "gun?"

gun "ya?"

the daugther "bila nak naik pelamin?"

gun dengan nada perli "lambat lagi. umur 30 kot?"

perempuan sial.

intan "perempuan sial yang mana satu?"

gun "oh my louis vuitton! intan, what are you doing here? ini ialah sarang babi bukan cruise!"

ok. benti ngarut.

3. The Son, but The Wife is Ok 

the son umur about 30+ to 40+ kot. ada babi anak 5-6 ekor kalau tak silap saya.

he asked my father "tanak buat pelaburan (investment) ke, pelaburan emas ke, property ke.."

my father "orang muda la buat pelaburan. saya da tua. gun & abang gun da keje. so saya tak perlu nak beria buat apa2 pelaburan lagi. nanti saya pencen, saya makan la duit pencen, Tuan Muda & abang Tuan Muda pun da keje time tu. lagipun saya yakin anak2 saya takkan tinggalkan saya bila saya da pencen nanti."

the son "*speechless*"

ha.. brother, ko mesti kena banyak melabur. jangan dok melabur ke perut je. makin besar perut ko aku tengok. anak dah la berderet kecik2. da besar sikit lagi bila da nak masuk sekolah or IPT, menggagau la kau carik duit kalau tade pelaburan.

...................................

dulu2 mereka (The Daughter & The Husband) ni tanya my elder brother, kenapa jadi cikgu, kenapa taknak jadi arkitek, engineer, doctor, lawyer, et cetera other kind of job yang lebih popular..

ey, brother sister, come on la. hina sangat ke jadi cikgu? da rezeki dia jadi cikgu, nak wat camne. & the past is the past. bukan nye boleh ulang balik untuk menjawab pertanyaan kenapa taknak jadi other than cikgu. bukannye ada masa da nak further study & jadi arkitek, engineer, lawyer etc.

you really make people feel sick of you. when people feel sick of you, they will avoid you. & yes, i do have the intention of not going to visit you anymore in the future. bukan taknak merapatkan talian persaudaraan, tapi bagi mengelakkan perkara yang tidak di ingini berlaku if all of the above are still going to continue.

why must banding2? why must tanya sangat detail? i had never once, seen my parents asking about you or your children keje apa, keje kat mane, anak dapat result periksa cane, et cetera.

next year, hah! Tuan Muda amek PMR. after dapat result PMR musti korang akan tanya soalan cepumas korang tu kan? among them are dapat bape A? nak masuk sekolah asrama mana?

for me, tak payah la bagi anak tu masuk asrama. kalau nak ajar dia berdikari, ajar kat rumah je. suh dia basuh baju seniri, iron baju seniri. sama je kot. to people out there, sigh~ personal experience ya. tak payah la hantar anak tu pergi asrama. i wont tell apa experience aku kat sini sekarang. but in the future tak tau lagi; maybe, maybe not & maybe never.

& dapat result periksa yang tersangat bagus pun, untuk apa? belajar tak sama dengan kerja. reality hidup sekarang, kita takkan selalu dapat apa yang kita nak. bila da di accept untuk keje kat satu2 tempat tu, take that as a stepping stone to climb higher. tu je.

another thing is about love life. kalau seseorang lelaki atau perempuan tu bukan hak milik kamu secara sah, buat apa kamu beria tell the whole world about the both of you? ini pendapat peribadi aku. aku tak suka share benda yang tak confirm. bukan aku tak yakin akan perihal aku dan dia. but i want to keep this things private. because he is not yet mine. anything can happen. one more time, bukan aku tak yakin akan perihal aku dan dia. (baby sorry if you are reading this).

buat apa tayang2 kat FB, twitter, tulis kat status siap tag lagi FB orang tu. what for? & to those budak2 sekolah menengah yang sedang hangat berchenta sekarang.


pic from here

OUH EM JIIII.... occay aku pun pernah jadi budak, so aku paham kalau korang taknak ikut nasihat aku. so, tak perlu la aku nasihatkan kat sini kan?

hahah~ banyak bebel ni.

dah la.. babi babai~

p/s: bape banyak ekor kuar kat sini. da bagi warning kat tajuk kan?

No comments:

Post a Comment