October 14, 2011

diskriminasi terhadap ah moi

colleague#1: i takut mau train dia.

me: eh? why leh?

colleague#1: sebab dia ah moi mah~

me: *looking at colleague#1 intensely*

me: i am ah moi too mah~

colleague#1: you lain mah~

.......................................................

malam tadi aku tabole tido. tetiba aku teringat kenangan zaman sekolah. ya. aku seorang yang rebel. parents aku beria suh aku jadi doctor. so aku rebel & aku tukar cita-cita nak jadi engineer (kau pikir rebel kau je kan? senang2 je tuka sana sini). so aku pun bercita-cita nak jadi engineer sejak aku masuk sekolah asrama time form 4.

so (lagi) aku pun kadang-kadang rajin tengok-tengok akhbar & cari pekerjaan engineer. tapi mostly iklan tulis "male only". why? why? WHYYYY????

tapi rupa-rupa nye perjalanan menjadi seorang engineer ni sangat susah dowh~ bagi aku la.. tu la.. rebel lagi.. kan da kena.. aku ended up dapat result yang horror gila & apply sana sini untuk jawatan engineer tak dapat.

tak lama pastu aku telah diterima masuk oleh satu training kampeni. so aku pun terpaksa tuka cita-cita jadi trainer. pastu entah cane (malas nak citer panjang sebenarnya) aku transfer masuk sister kampeni kepada training kampeni tadi.

kampeni ni kecik je.. but we are now on our way of growing bigger.. so pada 1 hari aku cakap kat colleague#1:

me: ey, we got ah moi want to do internship with us. tapi kalau mau ambil orang baru, i tak mau ah moi.

colleague#1: eh? why leh?

me: ah moi tak kuat mah~ i mau ah boy. kuat sikit boleh tarik tow ropes & jetski.

colleague#1: mana tau itu ah moi macam you?

me: *smile & then tersentak dengan jawapan sendiri & terfikir (omg... i answered my "why" question)*

...

...

...

down terhadap diri sendiri sekejap sebab telah mendiskriminasikan ah moi..

so to lenglui ahmoi out there, pls train urself to be physically strong. if not you will be discriminated by me..

muahahahhah~!

No comments:

Post a Comment