November 17, 2011

Hati Yang Lara


semalam aku tak bebel sebab ingin mengubat hati yang lara. membawa diri pergi ke pusat service perodua. dibebel oleh orang perodua kerana selalu parking kereta bawah pokok dan getah pokok lekat kat cermin dan dinding kereta; dan juga bumper belakang yang kemek akibat tertekan minyak time reverse pada suatu petang yang aku bawa Tuan Muda berjalan-jalan. seb bek pagi semalam aku da basuh kereta. kalau tak musti kena bebel lagi sebab kereta kotor.

maka pada tengahari yang hati masih lagi lara dan mata yang sangat mengantuk ini, marilah membebel.

........................

Tuesday November 15th 2011, at about 9.30am they arrive bersama beberapa ketul camera canggeh. siap ada yang water proof lagi. canggeh giler dowh. jeles haku. tapi kalau korang hadiah kan aku seketul bende tu pun tak GUNa. aku noob.

"ouh~ pagi yang panas~" 
wth intan, get the hell outta my life.

canggeh

mempersiapkan camera canggeh

peroduser memberikan arahan

lepas abes scene ini, adalah scene safety briefing... oleh aku. 

TV ppl: you cakap camni camtu camni camtu. pastu you cakap gini gitu gini gitu. pastu you dida dida. boleh tak?

aku: can...

TV ppl: boleh cakap melayu kan?

aku: boleh...

musti the TV ppl cakap dalam hati yang aku ni tade bakat untuk berlakon. mungkin kerana aku buat muka blur and not interested untuk muncul di TV. aku terpaksa memunculkan diri di hadapan camera canggeh mereka di atas arahan EB#1. maafkan aku kerana kurang kerjasama. oleh kerana aku tahu yang camera canggeh mereka akan merekod perbuatan aku dan akan di siarkan di TV, aku jadi allergic. 

allergic.

allergic.

allergiiiiiiiiiiiiiccccc~

kalau camera kawan-kawan yang aku tau mereka hanya akan upload gambar kat fesbuk dan tag aku, aku tak allergic sangat. maka aku meng-safety-briefing dengan pantas sekali. 

pakai life jacket sebelum safety briefing

after that bermulalah~

water sports

ada gambar mereka naik banana boat je. gambar lain belum amek dari D#1. during water sports mereka ada meng-interview C#2. bila aku nampak je mereka start bertanya-tanyaan kepada C#2 lepas water sports abes, aku lari nyorok belakang pokok sambil minum air. i'd rather die than seeing myself in TV.

allergic.

then kami invite mereka untuk plan utama kami sebelum mereka hantar proposal untuk buat shooting:

  
naik cruise

EB#1 thought of inviting them to go for wawa together after lunch but they insist not to. maka kami pergi lunch. sebungkus nasik lemak + teh ais manis giler + setin 100 plus habes dibakar ketika shooting berlangsung. 

 
lapa giler dowh~

malangnye hujan turun dengan lebatnye menyebabkan kami tabole pergi wawa. terpaksa postpone and i head home and sulk

tade la bebel pun sebenarnye. banyak gambar je kan? esok aku bebel. promise.

....................................

next Tuesday magazine shooting to be confirmed. D#1 kata mereka bawa model sendiri. if not memang aku

No comments:

Post a Comment