November 29, 2011

Will You Be There For Me?


honestly... adakah kamu akan berada di mana seseorang perlukan kamu?

saya?

jawapan saya tidak.

kalau kamu berada di London dan saya berada di kampung orang asli dan tetiba kamu call saya dan cakap passport kamu dirompak dan kini kamu ditahan oleh jabatan imigresen kerana kamu di syaki adalah PATI (ada ke case macam ni?)...

kamu expect saya akan immediately beli tiket pergi London untuk selamatkan kamu?

muahahahahahah!


apa kata kamu call ambassador malaysia kat sana. they will be there for you.

ok. gurau je. 

kepada kawan-kawan ku yang tersayang:

kalau kereta kamu rosak area dekat-dekat dengan rumah saya atau office saya, saya boleh tolong call pomen atau bawak kawan saya yang tau pasal kereta datang kat kamu.

tapi kamu solve la seniri kalau kereta kamu rosak kat Nigeria.

kalau kamu satu ofis dengan saya dan kata kamu tade kenderaan untuk pergi keje, saya boleh je fetch dan hantar kamu balik ke rumah kamu. itupun kalau kamu punya rumah dalam lingkungan 5 km dari ofis.

tapi kepala hotak kamu kalau kamu dok Jerantut dan kamu ask me to help to fetch you and drop you at your office at Temerloh.

kalau kamu nak ajak saya lunch dan kamu kekurangan cash, saya boleh je bayarkan dulu. nanti kamu ganti la balik.

tapi kalau kamu nak pinjam dari saya RM10k, kamu boleh pegi mampos.

kalau kamu nak saya datang kenduri kahwin kamu, kamu kena book saya awal-awal so that saya boleh apply leave awal-awal.

tapi kamu postpone la majlis kamu (ini sarcasm) kalau kamu insist nak saya datang tapi saya tak dapat cuti pada tarikh yang kamu tetapkan.

kalau kamu nak mintak saya tolong buatkan apa-apa untuk kamu, saya akan pastikan apa-apa yang tengah saya kerjakan siap dulu, baru saya akan tolong kamu.

kamu ingat saya baik hati sangat ke?

yang penting bukan saya tak nak tolong, saya akan tolong but it depends. saya takkan always be there untuk kamu sebab saya juga ada lain-lain commitment.

saya tinggal dengan makpak. kalau saya cuti takkan saya nak melebihkan kamu dari makpak saya.

saya ada adik yang baru nak masuk form 3 next year (Tuan Muda). by the time pak saya da pencen, saya kena bertanggungjawab ke atas adik saya.

saya ada kerja. saya kerja dan dapat duit. dapat duit saya bayar loan sana-sini, barang dapur, belanja family makan, toll, minyak, self maintenance, et cetera. tak mungkin saya akan bagi kamu pinjam duit saya.

kamu faham tak apa yang cuba saya sampai kan?

sebenarnya saya hanya mahu emphasize bahawa kamu tolong la diri seniri dulu before ask for others' help.

but there are people yang aku tak ask for help pun. aku just citer masalah aku. then mereka call and get me.

they are EB#1 dan SB.

thanks for being there.

.............................

however the day after the person updated her facebook status, she asked me if i can accompany her to Subang. without a second thought i said ok.

sebab dia cantik.

=.=

No comments:

Post a Comment