December 05, 2011

Cameron Highland: Day 1

pak kata dia kecewa. ya. aku dan pak da plan untuk celebrate ulang tahun perkahwinan pak dan mak kat Cameron Highland. aku ada gak google2 available apartment kat Cameron ni. tapi since pak kata dia da dapat apartment, kawan dia yang punya, aku cakap ok je la.

i was expecting that apartment kawan pak aku ni secantik yang aku google2 tu.

setelah bangun seawal 5.30am, keluar dari rumah seawal 6.51am, berenti berak, sarapan dan mengeteh, akhirnya kami tiba di apartment apekebendedah namanye. masuk je apartment, the wife of the apartment owner terus mintak mahap dengan pak sebab:

1. apartment hallway gelap. da complaint kat management tapi still tade tindakan.

2. astro tade. da complaint gak tapi still tade tindakan.

3. sampah berlonggok kat depan tepi pintu apartment.

kecewa. especially pak. sebab dia yang beria nak sewa apartment kawan dia and he also never expect the apartment is like indah khabar dari rupa. dia cakap time kawan dia bercerita pasal apartment tu, cam apartment tu mewah je.

pak aku ni kadang-kadang naive dan terlalu mengalah dengan kawan dia. aku nak stand up on his behalf pun susah sebab kena face kawan dia. tanak la later kawan dia anggap aku ni kurang ajar.

aku mungkin kecewa sebab as a salesperson, kalau tempat aku ada masalah, aku akan terus terang. especially about the facilities which will be included with the rental.

atau mungkin definition aku about apartment ialah macam The Heritage kat Seri Kembangan?

based on this experience also i would understand how a customer would feel kalau aku cakap things yang terlalu bombastic tapi sebenarnye keadaan adalah tak ubah seperti rumah setinggan.

tak tak tau nak tulis apa sebab kecewa sangat.

rate aku untuk apartment ni? 0.1 out of 5.

rate untuk scenery dari tapah naik ke Tanah Rata? 1 out of 5.

ok la.. kitorang nak kuar jenjalan. chow~

No comments:

Post a Comment