December 16, 2011

Langkawi Island Tour 2011: Day 1

kesinambungan dari entry ini. akhir nye aku di sini, baybeh~!

................................

gotdemlong journey from Puchong to Perlis, aku yang paling banyak tido dalam kete. 

ikat rib kemas-kemas ya'll

tapi rasa cam cool giler convoy bawak pwc & rib. 


ahaks. 

betolak dalam kul 9pm, kul 10 - 11.30pm aku tido. then aku bangun sebab benti makan kat tapah. and jalan lagi. dalam kul 12.30am aku tido sampai perlis at 4am. 

unload pwc & boat. 


then dalam kul 5.30am WB kuak lentang kat sebelah driver. C#1 kuak lentang kat driver seat. C#2  meringkuk kat store. aku kuak lentang kat seat belakang... sampai 7am. 

about 10am this morning, bergemalah bunyi engine pwc masing-masing untuk bertolak ke Awana Porto Malai. and all of the other pwc riders have these f-ing awesome gear and pfd. kitorang je yang agak low class. (T_T) cant afford. so dengan berbekalkan pfd bese kaler oren tu, aku bawa rxt from point A to point B seperti yang di bawah dalam masa lebih kurang 2 jam, with average speed of 5000-7000rpm. fuel pakai half tank. sampai sana about 12noon ++.


barulah aku sedar bahawa ke-geng-an aku drift or bawak lelaju kat The Mines and Tasik Prima tidak lah geng mana. sebab keupayaan untuk bawak pwc lelaju kat laut adalah lebih geng. maka dengan ini, aku telah pun menjadi lebih geng dari dahulu. si cilake yang suka puji diri seniri. 

awesome stunt

the open sea is totally different compared to the lake. so how to ride a pwc at the open sea? well aku tak tau nak citer cane. korang kena experience seniri cane rasa, then baru korang boleh gaodim dengan the wave.

C#1, C#2 and WB naik rib. dorang kata sakit bontot. the evening session, aku let WB ride pwc. while aku tumpang rib. ya. memang sakit bontot. we reached Pulau Dayang Bunting at about 3pm. ada lake kat sana and people are allowed to swim inside and wearing life jacket is advised. tapi aku tak mandi sebab aku bawak camera. the fun have always had a different agenda in between. 

dekat kul 5 pegi Pulau Beras Basah. tapi tak turun. sebab air da pasang dan ombak da besar giler dowh~ rib bawak 3000rpm pun rasa cam nak gugur jantung bila naik wave and suddenly turun. both ride pwc and rib buat aku minum banyak air laut.

dan kini aku sedang kelaparan dan menunggu panggilan dari C#1 untuk turun bersama sebab kejap lagi ada BBQ dinner. aku nak makan banyak. sekian terima kasih. 

ehem... bagi korang tengok barisan pwc sikit.




 

bila C#1 nak call aku neh~ lapa neh~

*pic(s) credit to camera aku dan google

No comments:

Post a Comment