December 11, 2011

Lonely

jou san; lengzhai ahboy and lenglui ahmoy.

yes, i just woke up 9.30am tadi. bangun tido je terus nampak muka Mason Gamble masa kecik kat astro ceria. sebab aku tertido time tengah tengok Hagemaru dekat 1am pagi tadi. tertido kat living room setelah membuang masa tengok DOA (ouh em jiiii~ Devon~ i love you~ awwwhhhh~) dan Al Hijab (rating from aku ialah 2/5) yang di copy beberapa hari lalu.

beberapa hari lalu? or was it yesterday? dang. confuse. my mind now is too weak to recall which day aku copy movie tu. aku belum habis loading. sama la cam kalau korang main Angry Bird kan? time korang nak start game tu korang takkan boleh start serta merta. musti la korang akan kena tunggu game tu loading dulu kan?

aku sampai rumah dari water sports semalam kul 6.30pm. water sports abes kul 5.30 tapi aku cam syok seniri bagi makan ikan kat tasik tu. di samping back up C#1 snorkeling. takut gak aku kalau ada pape jadi.

sambung citer. aku sampai kat rumah, tengok Toyota Corolla XL 1996 tade. aku cuak. aku immediately call mak tapi dia tak angkat. busy dengan kenduri kot. then baru aku perasan bahawa skuter ada.

mamat pulang tinggalkan skuter dan chow bawak toyota. so aku masuk rumah dan feeling lonely. malas nak lipat baju yang sidai pagi-pagi tu.

panaskan nasik goreng yang bro aku masak sebelum aku pegi keje, goreng telur dan makan. dan tengok DOA. dan tengok Al Hijab. dan tengok Hagemaru. dan... zzzZZZZzzzzz~

tade orang kejutkan aku bangun pagi ni. biasanye mak or pak yang kejutkan aku bangun pagi kalau dorang tengok room aku masih belum bercahaya lampu pukul 6.30am. aku plan untuk pegi shopping barang untuk pegi Langkawi this coming Friday, nak basuh kete, nak uruskan laundry, nak cuci bilik air, nak kemas the whole house.

...

...

...

sekarang dah 10.20am. sempat ke sebelum mak, pak dan Tuan Muda balik dari Kuantan? hahahah! esok pagi la basuh kete.

sigh~

cuma suara Conan dan Hagemaru je yang berkumandang kat rumah ni. and it feels like tade movement and tade other sound. sound of mak bebel sambil mengvakum karpet. sound of pak gelak sorang-sorang time main Talking Tom. sound of Tuan Muda bising sebab aku suka-suka tukar channel astro time dia tengah syok tengok Muay Thai.

sigh~

was it worth it?

the feeling of longing and missing something.

you experienced this feeling for quite a lot of time and sacrificed the time you should have been spent with your family.

was the feeling of longing and missing something worth the money, gun?

No comments:

Post a Comment