December 10, 2011

Racun

da lama aku tak busy. aku suka kehidupan busy-busy ni. aku suka busy sebab every beginning of the next month aku check aku nye cimbclicks, banyak yang masuk. suke~

.......................

akhir nye siap gak manual yang aku work on semalam.

dang sekarang soompah ngantuk giler dowh. tapi excited nak pegi water sports petang ni. yihu.

truthfully pegi Cameron aritu tade la rasa penat sangat sebab ada chance untuk tido dalam kete. pak yang drive pegi balik. bese lah. hahahah! pak tak yakin kalau aku yang drive. sebab aku drive macam pelesit.

maybe aku rasa penat sebab sampai dari cameron kul 10am, kemas-kemas, check email dan lain-lain berkaitan kerja sebab kat Cameron maxis broadband memang cilake pada siang hari akan tetapi ia sangat laju di malam hari. kenapa aku tak guna broadband pada malam hari korang tanya? sebab pada malam hari mak aku nak guna broadband aku buat main Zoo Paradise.

ke laut pulak citer ni.

so malam tu aku tido dekat kul 1am dan awal-awal pagi esok nye kul 8am tu aku terus pegi keje. sebab SB nak suh aku buat manual tu. then ada quite some follow up yang kena buat and ada meeting lak tengah hari.

then petang dok perah otak cari idea nak kena present besok pagi nye lagi yang ada meeting jugak kul 8.30am.

malam dok busy copy muvi dari hard disk kakak ipar sampai kul 2 pagi demi Tuan Muda. sebab Tuan Muda tade hard disk, kena la copy kat hard disk aku. then Tuan Muda lak tido awal. aku la yang tolong copy.

pagi esok kul 7 chow pegi office untuk menguruskan tenant documents sebelum meeting. nanti meeting abes lambat cane? kan da tak terurus.

pas meeting ada follow up then perah otak lagi untuk siap kan manual dan tunggu SB sampai kul 5.30 untuk discussion.

sambil tunggu sambil chatting dengan scandal yang ajak aku berdatink on Dec 25th. akan tetapi sangat malang lah kerana aku on duty hari tu. siapa yang organize duty schedule? aku jugak.

dang. perkara yang da di approve jangan di dolak-dalik kan lagi. pelis forgive me for my grammar dan vocab. aku tak pandai.

so, kul 6 balik sebab nak dinner dengan family and nak babai pak, mak dan Tuan Muda yang nak pegi kuantan ada kenduri kawen cousin aku, mandi, rehat kejap, dan sambung lagi buat manual sampai kul 2 pagi... lagi.

biasa nye kalau weekend, aku bangun awal dan sambung tido. akan tetapi pagi ini bangun awal dan terus bangun untuk basuh baju, kemas dapur, buang sampah, siram pokok, kemas ruang tamu, minum nescafe o kaw-kaw, makan oreo, tengok channel diva dan siram sidai baju. hey, aku anak yang rajin tau kalau mak pak aku tade kat rumah.

kul 9.30am aku sampai office dan terus sambung buat manual sampai kul 11.30am. tak sempat to properly babai abang kakak dan baby yang akan bertolak balik ke johor hari ini. discuss sikit dengan SB apa lagi yang nak ubah dan ubah apa yang nak di ubah dan print final copy dan submit kul 12.30pm tadi. yes!

maka sekarang aku sangat lapar sebab tak take proper breakfast this morning dan malas nak kuar makan. seb bek time aku duty last weekend aku ada beli maggi cup.


yeay!

...

...

...

ya. tanpa di sedari sebenarnye dari time aku memula masuk group ni lagi aku da start willing to work long hours, willing to sacrifice seeing my family and friends; and willing to risk all my time and energy.

dan...

aku ada 39 days paid leave.

senang nye T. Harv Eker meracuni minda aku.

maggi da siap. makan jom!

No comments:

Post a Comment