November 02, 2011

Girlfriend for Sale

akhirnye kami tak jadi pergi snorkeling sekali lagi. semua orang busy dan hujan turun dengan lebat nye pada petang ini.

.....................


"don't always work for money. work for experience" - from this entry

lately saya banyak berhadapan dengan orang yang work for money. 

saya tau, saya tak faham situasi korang. 

mungkin sebab at the age of 17 to 21, saya dapat loan yang agak banyak, so i do not need to go find a part time job to support myself in university & i didnt even need to ask for money from my parents. 

mungkin sebab at the age of 22, bapak saya masih sanggup untuk support makan minum pakai et cetera untuk saya, walaupun saya patut carik keje lepas graduate.

mungkin sebab that at the age of 23 i already have a job, while korang are still studying or struggling to get yourself a job. 

semua orang keje untuk duit. saya pun mengaku saya keje untuk dapat duit. 

pic from here

bila da ada duit seniri, ada pulak komitmen nak bayar installment kete, nak bayar loan study, nak bayar installment buat lasik, broadband, merancang nak beli rumah, beli triton, beli pwc, pergi melancong kat korea, et cetera. tapi saya tak se-desperate kamu. kenapa saya tak desperate? it is all about how you manage duit yang you terima. 

pada kamu, mungkin kamu boleh kata seperti di bawah:

pic from here

not really teen la, kamu da 23 but you are still studying right? the problem you have now is that you are desperately in need of money.

saya tau kamu ada girlfriend. saya tau kamu agak selalu bawa girlfriend kamu jalan-jalan sana sini. macam mana saya tau? cilaka la kamu ni. yang kamu update-update kat facebook kamu tu apa?

oh no.. saya tak stalk kamu punya page. tapi sesekali ada juga saya ternampak update pasal kamu kat home. heheh~ bukan main lagi kamu berjalan-jalan ya. 

saya ada cadangan untuk kamu. just in case kamu betul-betul desperate nak duit, why dont kamu jual girlfriend kamu tu kat some pimp out there. dia kan banyak makan duit kamu. bila da invest mesti la kamu nak kan profit kan?

saya mungkin sekarang tergolong dalam category workers. tapi saya akan selalu membahagikan masa saya untuk family or friends. masa together with money, of course. kepala hotak kamu kalau ajak family/friends keluar jenjalan tapi kamu mengharapkan mereka seorang sahaja yang korek ketiak keluar purse or korek bontot keluar wallet. 

so belajar-belajar la menguruskan duit kamu.

saya sedikit sebanyak tau menguruskan duit saya. so saya dont mind if i didnt get any money for my effort because the experience is just priceless to me. tapi kalau keje melampau tahap hamba abdi tu siapa yang sanggup kan? 

pic from here


about kamu pulak, kamu sedar tak kamu ada buat hal dengan kami, but still berani nye kamu demand ya. heheh~ *smirk*

hmm.. mungkin.. mungkin juga study loan kamu memang seriously tak banyak dan family pun tak berapa ada untuk support kamu financially. so focus kamu mencari part time job hanya lah untuk duit. bukan untuk experience.

what can i say?

...

...

...

belajar-belajar la menguruskan duit kamu.

atau kamu consider cadangan saya tadi. 

sell off your girlfriend.

No comments:

Post a Comment