November 09, 2011

you no scare ah? ~ way before that ~ Part 1

baru lepas bercerita-ceriti dengan kak mas pasal cerita-ceriti dulu-dulu. time baru masuk kat sini.

di da di da du... da setahun berlalu rupenye.

jadi entry ini ialah...

prequel kepada jawapan untuk soalan #1 dan #2

..........................

Part 1: About 1 Year Ago

i would never have thought that i like water sports so much. until one day aku supposed to be off. tapi aku datang nak tengok orang main. yes, we were having some kind of special occasion. RM10/pax. but the hell i would know better about what we were offering by that time. because i was still a training kampeni ppl. so i didnt care much.

what i know is that i get the chance to play Wii and kayak; and see people...

it seems stupid. i know.

but suddenly during the briefing, super-boss said "gun, you got duty today ah?"

aku "no. i came to see people play only."

super-boss "then okay la. later you go join these people play la. i belanja you RM10 for the ticket. you go get the wristband from the registration counter."

aku speechless. seriously. i dont know what these people are talking about. oleh kerana aku hanya datang nak tengok-tengok, aku ada la tolong sikit-sikit. then aku keluar dari pertolongan itu (WTH?) dan join water sports.

main jet tube. Ex-Manager#1 dan Ex-Colleague#1 yang jadi rider dan spotter. mereka seksa aku. demm. terseksa dowh. kalau korang tak caya perasaan keterseksaan itu, korang boleh try seniri.

pic from here

then aku main banana boat. tak perlu la rasa nye letak gambar banana boat kat sini. takkan korang ni jakun giler kot tak pernah nampak banana boat?

dan hari-hari seterusnye berlalu-

lalu-

lalu-

lalu-

sampai la super-boss aku meng-announce-kan bahawa part timer diperlukan petang-petang untuk jadi spotter/rider. bayaran ialah RM$$ dan free training is provided.

eh... jap...

ada! kat sini! hahah!

demm..

jiwang dowh aku mengimbau kenangan lama.

aku hanya desperate perlukan kerja. plus extra money sebab aku bercita-cita memiliki sebijik kereta. senang aku nak gerak memana. itu sahaja. ya. aku mengaku perkara ini kepada manager aku kat training kampeni. kita namakan dia Ex-Manager#2 aka EM#2. time tu aku ikut dia pergi Corus Hotel. ada exhibition. about apakah? of course la about CPR, live saving thingy, di da di da...

then kami busy giler dengan 'annual event'. annual event? tahun ni cam tade je. heheh~

gambar annual event?


hamek kao.

by the way, kisah super-boss ajar aku drift tu berlaku sebelum annual event ni. pasal entah cane (malas nak citer panjang sebenarnya) aku transfer pun berlaku around time annual event ni. ex-boss#1 aku telah meng-usha aku dan berniat untuk tarik aku pergi kepada mereka. 

maka ex-boss#1 pergi ke ex-boss#2 aku (kini telah meninggalkan kami) dan cakap "we want gun. ask gun if she wants us too or not." camtu kot. memandai la kamu ni gun.

 panjang la pulak entry ni. sambung later. siapkan keje dulu. bye bye. i love you.

Part 2

No comments:

Post a Comment