November 11, 2011

you no scare ah? ~ way before that ~ Part 2


ok kita review Part 1.

heheh.. kalau tengok drama mesti ada review time awal-awal drama tu nak start and ada preview next episod time drama tu da nak abes untuk episod tu kan? tapi aku ada review je. so untuk review Part 1, err... ouh em ji malas nye aku nak tulis semula. korang baca je la the whole story. kalau tamo pun tape. tak penting pun Part 1 tu.

................

Part 2: The Transfer and The Kick Off

aku agak-agak, beberapa hari selepas aku blaja drift dan beberapa hari sebelum annual event kot, EM#1 call aku masuk room dia. aku pun dengan innocent-nye naik room dia dan ketuk-ketuk. tapi aku dengar suara Ex-Boss#2 aka EB#2 yang cakap "come in~"

aku bukak pintu. tapi pintu tu locked. but then EB#2 yang tolong bukak. aku masuk dan tengok EM#1, EM#2 dan EB#2 telah sit together-gether.

"please sit" kata EB#2.

cikale sumpah aku berdebar dowh. aku ingat aku ada buat pape salah je bila orang-orang besar panggil aku duduk untuk cakap dengan aku.

tapi sebenarnye mereka menyatakan hasrat EB#1 yang telah usha aku dan ingin aku menyertai dia untuk bersama-sama membangunkan water sports kampeni. aku cakap tolong berikan aku masa untuk berfikir; dan EB#2 cakap "okay. we will be expecting your answer after the annual event."

selama seminggu jugak la nak betul-betul mensiapkan annual event tu. so ada la dekat seminggu jugak kot otak aku berserabut.

eh... jap...

ouh em ji... ada jugak entry otak tak dapat buat pilihan kat sini. haha... bila tengok balik entry seniri time otak tengah serabut terasa cam *carut* je.

ya. aku tak dapat buat pilihan dalam masa tu. aku rasa aku suka sangat dengan water sports. kalau boleh tetiap hari aku nak pegi main jetski. tapi aku rasa sayang pulak nak tinggal kan training kampeni tu. then aku rasa bersalah kat EM#1 dan EM#2. sebab dorang yang interview aku masuk dalam training kampeni tu. sampai aku ada tanya EM#1 "you tak rasa you salah interview orang ah?"

but EM#1 said... she said... okay aku lupa. but it calmed me down by the way.


heheh~ thanks.. i had always remember that.

then aku tetapkan hati aku untuk belah dari training kampeni dan join water sports kampeni.

aku start off kat water sports kampeni ni very small. sebagai admin sahaja. little by little aku grow up. little by little jugak training kampeni tu amek orang baru. maka bertambah la bilangan ahli keluarga group kami.  aku juga telah di beri quite banyak kepercayaan untuk handle quite a lot of things. especially bila almost sume orang tinggal kan aku dan beberapa staf lain dan pergi India.

then EB#1 aku tinggal kan aku bersama Boss aku. dia balik kepada training kampeni. biasanya EB#1 akan tolong aku any way she can. she will solve all my prob. maybe it was because i was not good enough by that time.

aku quite bermasalah juga. pernah kena marah dengan Super-Boss - aku menyebabkan kerugian kepada kampeni. but they would still give me another chance provided that this thing would never happen again.

kadang-kadang aku rasa cam tak dapat cope dengan life yang baru ni. rasa cam nak quit je and cari keje lain. tapi...

tapi...

"there is a big different between to work with an IPO company and together make a company go IPO" - quoted.

..........................

malam ni kena charge camera. esok cam ada mood untuk amek gambar. yeay~

No comments:

Post a Comment